Акад. Петър Иванов: Държавата стимулира със специални стипендии само ученици-цигани, за сметка на бързо намаляващия български етнос

Българското образование е в трагично състояние. Кой ли не се упражнява като министър уж да прави „реформи“, а всъщност да краде пари.

Кунето и то май прахандакосало стотици милиони евро, но в замяна на това, заедно с нейни приятели, като озадачаващо косматия Даниелчо Вълчев, все „реформатори“, няма как да не са се сдобили с нещичко, може би някой и друг имотец на Ривиерата?
Резултатите са плачевни.

Почти половината от учениците не разбират това, което четат. Дипломиралите се неграмотници преобладават във всеки випуск на средното образование.
В университетите „вземат“ изпити неуки студенти, които си остават неуки и след дипломирането и абсолвентския бал.

По оценките на ПИЗА 2015 ние сме на 49-то място по четене и на 45-то място по природни науки от 72 страни, след нас са двадесетина страни, с които никоя държава не би искала да се сравнява.

Ние сме на последно място в ЕС по грамотност, 38% от деветокласниците са функционално неграмотни. Ужас!

В училищата липсват квалифицирани млади учители, няма мотивация за успехи, заплатите са ниски, системата на обучение е тъпа и архаична, съвременните технологии отсъстват от учебния процес, министрите по правило са прости пределно некомпетентни партийни парашутисти и т.н.

А медиите се скъсват да се възхищават на поредните безкрайни фалшиви медалисти от тъпи конкурси в Азия, където всички участници получават медали, стига да са дошли навреме.

Все повече виждаме така нар. „Бял полет“ (White Flight), представляващ напускането от страна на българчетата на тези класове и училища, в които преобладават циганчета и турчета, и насочването им към „бели“ училища без деца от малцинствата, което на практика си е скрита сегрегация.

„Бял полет“ е и ежегодната емиграция на 20-30 000 млади хора от българския етнос, които отиват да следват в западните университети с намерение никога да не се връщат в скоротечно циганизиращата се и ислямизиращата се България.

В българските начални училища децата, които нямат за майчин език българския език, са 55% от всички ученици, с очевидна тенденция да стават все повече в абсолютен и в относителен план.

Известно е, че циганчетата, уви, нямат кой знае какви големи успехи в учението, а те стават преобладаващо мнозинство по училищата, а циганските училища стават все повече и повече.

По странно съображение държавата стимулира със специални стипендии само ученици-цигани, за сметка на бързо намаляващия български етнос.

От всичко това за бъдеще в образованието ни могат да следват само очаквания за още по-лоши данни и още по-срамни класации, освен ако някой умен министър с помощта на цялото правителство все пак не осъществи дългоочакваните образователни реформи.

Акад. Петър Иванов, Демографски център към БАНИ