Борисов 1 се договаря с Борисов 2 – Гинчето

ЧЕЗ среща в правителството на премиера, вицепремиера Томислав Дончев и финансовият министър Владислав Горанов:

БОРИСОВ 1 СЕ ДОГОВОРЯ С БОРИСОВ 2 – ГИНЧЕТО

*** Синдикираните заеми от западни банки пропадат и държавата тръгва да дава пари, за да спаси сделката и % и комисионите за властниците

Днес в Министерския съвет приключи срещата между премиера Бойко Борисов, вицепремиера Томислав Дончев, финансовият министър Владислав Горанов и подставеното лице, купувач по сделката с ЧЕЗ – Гинка Върбакова.
.
––––– ФОРМАТА НА СРЕЩАТА –––––––-
.
„Премиерът” Борисов в качеството си на 1-во лице като местоимението „Аз” се договори със самия себе си в качеството му обаче на 3-то лице като местоимението „тя” (Гинчето).
Написал съм „местоимения”, понеже в случая и двамата са фигуранти, а не личности. Като фигуранти те обслужват и изпълняват роля, с която да спомогнат ЧЕЗ да се придобие от руската държава. Естествено, и с благинки за тях самите.
Както вече посочих в предишния си пост „Говорить Москва – зад Гинчето” това придобиване е основно от държавната руска ВТБбанк, която е на дъното на сделката и допълнително чрез държавната руска Сбербанк, която пряко участва с 100 млн. евро във финансирането на сделката чрез депозита на офшорката Global Victory Trust. Апропо, и двете банки са в списъка на санкционираните, но играят чрез тръстове, офшори, западни банки, както и чрез свои европейски филиали, които не са под режим на санкции.
.
–– ЗАД КУЛИСИТЕ НА ПРОПАГАНДАТА –––––-
.
Местоимението-посредник по тази сделка „Борисов” търси начин да се преоформи в очите на общественото мнение като личност-премиер.
За целта се разиграва пиеска, където един напълно „прозрачен” и „почтен” купувач като Гинчето решава парадоксално да се откаже от собствените си интереси и много благородно да даде на държавата част от нейното си – част от капитала на нашенското ЧЕЗ!
.
Това е изключително гнусна пропаганда и митология, чиято въдица обаче обикновените хора ще лапнат изцяло и без остатък (а после ще ги задавят с нея и ще ги издърпат на сухо, докато обелят очи като рибки, наловени за скарата с бира.)
.
Затова стоп!
Да се преговаря с Гинчето, която все още не е никакъв собственик на българската ЧЕЗ, която с чешката ЧЕЗ е на стадий ПРЕДВАРИТЕЛЕН ДОГОВОР (лъжат, че всичко е приключило) е все едно да купувате апартамента, който сте харесали от някой човек, посочил ви адреса му, вместо от самия собственик на имота.
.
От Гинчето нищо не зависи!
Тя все още е със статуса на одобрен КАНДИДАТ-купувач.
С нея може да се говори едва тогава, когато закупи българската ЧЕЗ, това бъде оформено финансово, парите бъдат платени, сделката се оформи юридически, вкл. и в различни регистри у нас и в Чехия и накрая Гинчето встъпи официално в собствеността си.
.
Участието на държавата зависи от чешката ЧЕЗ – нейният Надзорен съвет, финансово министерство и премиер.
А с тях и в международните отношения може да се разговаря само официално, с официална кореспонденция и официални срещи – една държава с друга, министър с министър, премиер с премиер!
А не с посредник между тях Гинчето, която щяла да отърчи в Прага да изпълни молбата на Борисов и Горанов да се вземе държавен дял.
.
Освен това тази среща цели реабилитация на образа на Гинчето в очите на докараните през тези години до пълна простотия и невежество обикновени хора.
До тук е пропагандата с ролята на оказалото се толкова „благородно“ Гинче.
.
Но зад нейната фасада прозира нещо много по-сериозно.
Прозира операция Гинчето да бъде оставено в сделката като подставено лице, макар и не с целия, а „само” с две трети от капитала на основния енергиен оператор у нас.
Защото именно чрез нейната фигура в сделката ще останат като купувачи мътните руски офшорни интереси и руските държавни интереси, които я финансират заедно с частните български интереси (например онези чрез Кой и Първа инвестиционна банка)!
Т.е. родният премиер под претекста за защита на националните интереси с тези „преговори” с подставеното Гинче всъщност продължава тъпо, упорито и нагло да продава същите национални интереси!
.
**************************
И накрая, заставайки на масата в Министерския съвет да преговаря с подставеното българско лице – подставено и от българския властови и бизнес елит, премиерът Борисов фактически преговаря и официализира и себе си, своето си участие!
Но вече само като гражданина Бойко Борисов в тази скандална сделка!
Защото е влязъл в такава роля и такъв начин – чрез частен посредник, който е подставено лице. И е излязъл от ролята на държавник, който договаря с чешкия държавник и чешката компания някакво финансиране и операция по покупко-продажба!
С факта на тази среща премиерът се позиционира в скандала като бизнесмена, предприема Борисов, избирайки частен канал и частен посредник като свой представител вместо официалните държавни канали.
От този момент Гинчето – вече осветено като подставено лице на руски и родни частни интереси стана и подставеното лице на Борисов!
***************************
Напомням, че Борисов в онова изявление за „гадовете” заяви с възмущение, че Гинчето щяло реално да има „само” 10% от капитала на нашенската ЧЕЗ.
Значи го знае! Знае, че е подставено лице, което ще обслужи руската държава. Знае, че тези 10% са за родните акули и се е подредил сред тях, продължавайки да държи на това „Гинче”.
.
–––––– ПРИЧИНАТА ЗА СРЕЩАТА –––––––-
.
1.
Държавното участие по придобиване на дял от капитала на компанията на ЧЕЗ у нас цели да легитимира, да официализира частното участие на КОЙ и банкери (Първа инвестиционна банка) и др. частни родни интереси в сделката, да официализира и легитимира реалното руско държавно участие в нея, да легитимира мръсните офшорни пари на руското частно участие.
То е поредната крачка в тази операция, започнала с писмото за намерения на родната държавна Българска банка за развитие, осигуряваща 65 млн. евро за сделката.

2.
В операцията по финансирането на сделката участват и две швейцарски банки, които са трансмисия за парите от руските източници и нищо повече – 50 млн. евро от банка Julius Baer и още 27 млн. швейцарски франка от Votobel.
(бел. засега не мога да открия такава банка или фирма. Възможно е да е допусната грешка и да става дума за световно известната швейцарска консултантска и експертна а компания Vontobel, управляваща частни инвестиции. Но е възможно наименованието да не е правописна грешка, допусната в документите)
.
3.
Кредитът от 180 млн. евро от Булбанк-Уникредит е синдикиран, т.е. титуляр е нашата институция, но в него участват и други банки. Това е така, защото не е по възможностите дори на най-голямата българска финансова институция да извади 180 млн. евро накуп.
В случая освен голямата италианска Уникредит се бяха подредили и др. западни банки.
.
4.
С разразилия се международен скандал някои от тези банки и институции се отказват от участие заради огромния вече репутационен риск и опасността от разследване от страна на техните централни банки и регулатори за трансфери и операции с пари, които вероятно попадат под обхвата на режима на санкции към Русия.
.
5.
С други думи – в общата стойност на сделката от половин милиард евро зейва една огромна дупка (засега над 170 млн. евро с тенденцията да нарасне). Тя не засяга осигурените руски държавни и руски мътни и неясни офшорни пари за покупката, а начина на оформянето им с чужда самоличност на уж някакви други пари и съответно използването им в сделката за родната ЧЕЗ.
.
6.
Тази дупка в механизмите за трансфер, на пренос, така да се каже, на парите по сделката от над 170 млн. евро се опита да попълни родното правителство с днешната среща с Гинчето.
Защото блокиращата квота от 34% в капитала на нашенската ЧЕЗ е равна именно на тяхната стойност. И затова финансовият министър Горанов говори евентуално и за по-висок дял, понеже се очаква и др. запазни банки да се откажат от ролята си на посредници по сделката.
.
–––––- ДЕМАГОГИЯТА ––––-
.
1.
Не съмнявам, че политическите сили ще подкрепят държавното участие и тази демагогия. Вкл. ще я подкрепи и така нар. опозиция.
Ясно обясних защо – какви родни бизнесменски и чужди държавни интереси ще се защитят по този начин.
Волен Сидеров вече я подкрепи! И „патриотичните” сили са на това мнение. И гласове от БСП я подкрепиха. И ДПС ще я подкрепи – бъдете сигурни! Зад кулисите, публично могат и да я разкритикуват.
.
2.
Напомням, че държавната блокираща квота (остатъчни дялове) в енергоразпределителните дружества от 34% беше приватизирана през 2012 г. – по времето на управление на Бойко Борисов. Имам маса мои публикации за онази огромна афера, още когато я планираха и за опасностите, които ще създаде, вкл. и за националната сигурност, но никой не ме чу.
В онзи конкретен случай с ЧЕЗ цената, която получи държавата, беше има-няма 50 млн. евро.
Сега обаче същият дял ще струва на България поне едни над 170 млн. евро! С 120 млн. отгоре!!!!

И какво ще се промени от това, че държавата ще има блокираща квота в капитала на нашенското ЧЕЗ?
Та нали тя и вчера, и сега, и утре, и другиден контролира сектора, вкл. лицензи, разрешения, сетрификати, одобрение на сделки, режими, нормативи, количества ток, задължения за изкупуване по определени цени, различни цени на тока и т.н., и т.н., и т.н. чрез Комисията за енергийно и водно регулиране.

И какво, като го контролира и сега?
Пожела ли държавната Комисия за енергийно и водно регулиране да осъществи правомощията и задълженията си, записани в Закона за енергетиката и поднормативните му актове при процедурата за продажба на нашенското ЧЕз, точеща се година време, при избора на фирмата на Гинчето, с която ще се преговаря като потенциален купувач, при подписването на предварителния договор?…

Иска ли дори сега в този скандал държавата в лицето на тази Комисия да провери сделката, да я спре, за което законът й е дал пълни възможности (виж извадките от Закона, които давам)?
Не!
А освен това и МВР (ДАНС и службите) имат право да предложат спиране на сделката, Държавната инспекция за финансов контрол има право по Закона за енергетиката да провери цялата документация и движение на пари и т.н. за всеки конкретен случай, Банковият надзор на БНБ може да осъществи правомощията си по Наредба 7 за рисковите експозиции на банките и т.н., и т.н.
То и в „Лукойл” държавата има блокираща квота чрез така нар. „златна акция”. Е, и какво се е променило с тази квота и държавна акция?!!!

Настина, аман от демагогия.
И от предизвикваните от нея първосигнални реакции на доведения до пълно затъпяване електорат, на който няма кой популярно да му обясни аферата, развитието й и посочи мръсните истини зад лозунгите и фразите.
.
–––––- ПОСЛЕДСТВИЯТА ––––––––-
.
Родните идиоти и техните руски „государи” (бел. господари, владетели) не са разбрали, че сега глобалната политическа обстановка е съвсем друга. Във вреда на така замисления начин на сделката!
***********************
Те не са разбрали и още едно – ако ТАКА МОЖЕ в Русия и в България, в Европейския съюз ТАКА НЕ МОЖЕ.
***********************
А България освен руска икономическа и в известна степен политическа губерния е и част от европейското пространство.
Или както нервно написаха швейцарците по повод идиотщините на тамошната банка на Газпром” и подставянето й по този повод в надзорни условия – „Не разбрахте ли, че ТАКА у нас не може!” (имам пост за случая.)
.
Наистина е факт, че в България може, но в Европа не може. Както газа, така и електрическата енергия е обект на европейски регулации, надзор и контрол.
.
Колкото и да се мъчи родното правителство да си спретне аферата с Гинчето и руснаците, тя няма как да стане.
Няма да стане, защото тази сделка е задължителна за преминаване и през европейските органи според техните нормативни документи и директиви. Задължителна е и по нашия Закон:
.
Чл. 81б. (Нов – ДВ, бр. 54 от 2012 г., в сила от 03.03.2013 г.)
(1) Когато сертифицирането е поискано от собственик или оператор на преносна мрежа, които са контролирани от лице или лица от трета държава или трети държави, комисията уведомява Европейската комисия.
(2) Комисията незабавно уведомява Европейската комисия за всяко обстоятелство, което може да доведе до придобиването на контрол върху преносна мрежа или оператор на преносна мрежа от лица от трети държави.
(3) Операторите на преносни мрежи уведомяват комисията за всяко обстоятелство, което може да доведе до придобиването на контрол върху преносна мрежа или оператор на преносна мрежа от лица от трети държави.
И т.н., и т.н., и т.н.
.
Въобще историята е същата като тази с „Южен поток”. У нас може всякак, но в ЕС ТАКА не може! И финалът ще е логичен – пълни гащи, ала не с пари.

~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~
БЕЛЕЖКИ КЪМ ВЛАСТВАЩИТЕ ИДИОТИ И РУСКИЯТ ИМ „ГОСУДАРЬ”
.
Изненадан съм и от степента на деградация на отговорни фактори в Руската империя. Тя с основание претендира, че владее икономически България и я контролира и политически в немалка степен.
На този фон да се съобразяваш с някакво си местни, псевдовластови човечета и още по-лошото – с мутренския им манталитет за бизнес и механизъм по сделка, с който те да си чопнат % от капитала на съответната ЧЕЗ, както и многомилионни комисиони, си е абсурдно.
Губернаторите се слагат в колониите, за да провеждат политиката на метрополията, а не да взимат от нея за себе си % от нейната собственост и комисиони. Мениджърите не трябва да са Гинчета и мутри, защото с техния начин на управление скандалите (и съответно загубите от тях) ще набъбват.
.
И ВЪОБЩЕ:
Не разбрахте ли, че ТАКА урбулешката вече не може. Макар и да сме България, сме и Европа!
Родните идиоти-властници не са го разбрали и обещават на ангро. Явно и руските им государи (бел. владетели), които работят с тях, също не са го разбрали и вярват на обещанията им. Въобще си личи пълната липса на професионализъм.
Както и пълното и необосновано, гибелно презрение към реалностите на новата геополитическа Студена война.
.
Никакви срещи с европейски комисари и чиновници няма да помогнат. Нито лобистки мрежи, създадени с подкупи.
Около финализирана сделка с участник Гинчето ще се разрази още по-голям европейски скандал.
България негласно ще бъде лишена от европейските траншове.
А основания – дал Господ. Само политически причини и формалната дистанцираност на страната ни от амбициите на Путин засега задържат спирането им.
Тази сделка обаче ще спре брюкселските пари, макар и негласно. С цялата последваща дестабилизация – вкл. икономическа, финансова и банкова на страната.
.
Страната ни не е такава величина, че да повлече Европата със себе си. Не е такава финансова величина, за да взриви европейската банкова система с неплатени дългове. България е едно нищо!
Затова никой няма да се втурне веднага да я спасява заедно с вашите капиталовложения, какъвто ви е разчетът. А и вие, в Кремъл нямате този ресурс. Знаете го!
.
Колкото и да не ви се вярва, на ръба сме на масови протести. За разлика от контролираните предишни тези ще бъдат не само масови, но и спонтанни и неподбиращи целите си.
Когато накрая пристигнат омиротворителите (бившият американски държ. секретар Джон Кери ви предупреди тук, в София, за онзи член от онзи Устав, а той беше „мек” в разбиранията ви за разлика от сегашното ръководство на Запада), когато дойдат МВФ, Световната банка и ЕЦБ, ситуацията ще е такава, че всичко ще е практически фалирало – вкл. и руските икономически обекти у нас, вкл. и тези на родните олигарси.
Кредиторите от последна инстанция само ще затвърдят този факт, вкл. и юридически. „Който дава парите, той поръчва музиката” – поговорката ще се приложи в пълна степен за разлика от предишните спасявания на България.
Не си правите илюзии! „Доброто” за вас минало и доскорошно настояще свършиха!
.
Лошото е, че не само вие, но и ние, обикновените хора ще пием една многооо-ооо дълга и убийствено ледена вода. За немалко години напред. И може би ще се лее кръв с всички последици от пролятото.
И ако не бяха тези обстоятелства, щях да гледам как се давите с милиардите ви, вместо да сядам да пиша!

_____________________
_____________________
_____________________
САМО НЯКОИ ОТ РОДНИТЕ ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА СПИРАНЕ НА СДЕЛКАТА:
Най-просто е държавната Българска банка за развитие да оттегли писмото си за тези 65 млн. евро.
И да се използва това:
Закон за енергетиката

ЧЛEН 21
Ал. (1) (Изм. – ДВ, бр. 17 от 2015 г., в сила от 06.03.2015 г.) Комисията за енергийно и водно регулиране:
т. 4. одобрява общите условия на договорите, предвидени в този закон;
т. 16. изисква всякаква информация и документи, свързани с функционирането на енергийния пазар, включително договори за доставка, пренос, разпределение и съхранение, както и всички последващи споразумения към тях, и може да предоставя на участници на пазара части от тази информация, при условие че не се разкрива информация, представляваща търговска тайна, или информация, защитена по силата на закон;
т. 22. дава съгласие за разделяне, отделяне, вливане или сливане на енергийни предприятия – титуляри на лицензии по този закон; (бел. – нашенската ЧЕЗ ще се раздели с чешката ЧЕЗ)
т. 23. разрешава извършването на разпореждане с имущество, с което се упражнява лицензионна дейност в случаите, предвидени в този закон, както и на други сделки, които водят или могат да доведат до нарушаване сигурността на снабдяването вследствие на задлъжнялост на енергийното предприятие; (залога на акции на нашенската ЧЕЗ)
27. сертифицира операторите на електропреносната мрежа и на газопреносни мрежи за спазване на изискванията за независимост, наблюдава тяхното спазване и изпраща съответните уведомления до Европейската комисия;
Ал (3) Във връзка с осъществяването на правомощията си по регулиране дейността на независим преносен оператор на електропреносната мрежа и на газопреносни мрежи комисията:
т. 4. изисква информация и документи, касаещи търговските и финансовите отношения, включително заемите между вертикално интегрираното предприятие и оператора;
.
ЧЛЕН 40.
Чл. 40.
Ал (1) Лицензия се издава на лице, регистрирано по
Търговския закон, което:
1. притежава технически и финансови възможности, материални и човешки
ресурси и организационна структура за изпълнение на нормативните изисквания за
осъществяване на дейността по лицензията;
Ал (5) Лицензия (за право на съответната дейност) не се издава, когато съществува опасност от увреждане на живота и здравето на гражданите, имуществото на трети лица и интересите на клиентите, нарушаване на надеждното снабдяване с електрическа или топлинна енергия или с природен газ.
.
ЧЛЕН 51
Ал (2) Комисията има право на инициатива за изменение и/или допълнение на издадена лицензия:
3. за осигуряване на националната сигурност и обществения ред съгласувано със съответните компетентни държавни органи;
4. при опасност от увреждане на живота и здравето на гражданите, от увреждане на околната среда или на имуществото на трети лица, когато това не налага отнемане на лицензията, и/или по предложение на специализирани държавни органи в изпълнение на техните правомощия; (например ДАНС и МВР)
5. при разрешаване преобразуване на лицензиант или сделка на разпореждане, когато това не води до прекратяване на лицензията.
.
ЧЛЕН 52.
Ал (1) Комисията разрешава преобразуване на лицензиант чрез вливане, сливане, разделяне, отделяне, отделяне на еднолично търговско дружество и чрез промяна на правната форма, ако лицето, което ще извършва лицензионната дейност, след преобразуването отговаря на условията за издаване на лицензия за дейността.
Ал (2) В случаите по ал. 1 комисията изменя или прекратява съществуващата лицензия и/или издава нова лицензия в зависимост от конкретния случай в едномесечен срок от подаване на заявлението.
.
ЧЛЕН 59.
Ал (1) Комисията, след писмено предупреждение с определен срок, отнема лицензията:
т. 4. когато лицензиантът е представил неверни сведения,
.
По този повод ще отбележа, че Наказателният кодекс предвижда наказания за представяне на неверна и заблуждаваща информация на държавните органи. А в конкретния случай отговорни ще бъдат и онези, които са я приели, понеже вече знаят и са го декларирали, вкл. и Борисов, че „излиза, че въпросната госпожа ще има по-малко от10%)

И ЧЕЗстита Баба Марта на всички

Григор Лилов, Фейсбук