Фигуративно вече сме сложили чиновник до всяка дупка

Колегите от МОСВ публикуват обновена информация за язовирите.

Те работят много добре с НИМХ на БАН.

Няма опасност за населението от преливащите в страната язовири.

Това каза в сутрешния блок на БТВ министърът на регионалното развитие Николай Нанков. Той коментира темата за дупките по пътищата и разпореждането на премиера Бойко Борисов – до всяка дупка – чиновник.

„Търсим вариант за кардиналното решаване на проблема с дупките по пътищата. Фигуративно вече сме поставили чиновник до всяка дупка, защото това е един от основните приоритети на кабинета „Борисов 3“, каза министърът. Според него се търси дългосрочно и цялостно решаване на проблема.

„Вариантите за финансиране са няколко – въвеждаме ТОЛ системата, има възможнсот и за европейски средства. Палиетивните ремонти и пълненето със студена смес на дупките излиза десетки милиони на година, а резултати няма. Тази порочна практика трябва да се прекрати“, категоричен беше министър Нанков.

Около 100 милиона лева годишно се дават за запълване на дупки по пътищата в страната, бе категоричен министър Нанков в предаването „Тази сутрин”.

По думите му 40-50 милиона лева на годишна база са нужни за републиканските пътища и още толкова за общинските.

Нанков отбеляза, че този неефективен и неустойчив метод трябва да бъде прекратен и се търси дългосрочно решение.

„30 години политиката е била дупките по пътищата да се пълнят със студена смес след края на зимния сезон и в есенно-зимни условия отново да „цъфнат”, отбеляза министърът. Той увери, че се търси вариант за кардиналното решаване на проблема.

8000 км от 20 000 км републикански пътища са в лошо или много лошо състояние. Същото важи и за над 12 000 км от 20 000 км общинска пътна мрежа, стана ясно от думите на министъра.

Нанков допълни, че в момента на годишна база около 400 км се рехабилитират напълно.

„На година ще рехабилитираме по около 400 км пътища. Това означва, че за 6-7 години ще сме положили нов асфалт навсякъде по републиканските пътища. Ще следим естествено и за качеството на ремонтите и изразходването на средствата. Трябва да се съобразяваме и с метерологичните условия. Целта ни е този проблем да се реши веднъж завинаги“, повтори Нанков.

„Днес или утре трябваше да стартира строежа на участъка от Ябланица до пътен възел „Боаза“ на АМ „Хемус“. Отложихме го заради лошото време. Не може да вали сняг и ние да правим първа копка. Това най-вероятно ще стане другия вторник, когато времето ще е хубаво. Срокът за изпълнение на тази отсечка е 2 години, но мисля, че ще успеем да го съкратим. Като цяло, сроковете ни за строеж на АМ „Хемус“ са много добри. Тази година стартираме строежа на 77 км. В момента проектираме 85 км, които ще започнем да строим 2019 година. Работим по цялото трасе“, увери министър Николай Нанков.

Източник: Епицентър.бг