Така би изглеждала Здравната ни система ако Протеста на 11.09.2017 г. пред Парламента – Успее!

Истинската реформа в здравеопазването означава намаляване на разходите и опростяване на административните процеси, областта, която заслужава внимание е опростяването на административните процеси, които тежат на всички финансови процеси в здравеопазването.

Макар че не е нова концепция, тя е тази, която е готова за най-добро време.

Нашата здравна система е неефективна, разчитаща силно на ръчни хартиени обработки, но всъщност може да бъде подобрена, чрез мерки за административно опростяване, без това да се отразява негативно на достъпа и качеството на грижите. Реалността е, ако здравната индустрия може да опрости административните процеси като обработка на плащанията до ниво само половината е ефективна както казват в търговията на дребно, има милиарди долари спестявания, които могат да бъдат пренасочени към други приоритети в здравеопазването.

За щастие доставчиците и здравните планове започват да комуникират по-ефективно един с друг, чрез автоматизирана технология. И това е тази комуникация, която ще доведе до намаляване на административните разходи, подобряване на управлението и подпомагане на индустрията да постигне съответствие с мандатите на правителството.

Когато индустрията се фокусира върху премахването на точките на триене в ръба на предприятието, плановете за здраве и доставчиците, ще може безопасно и по-добре да управлява потока от административна и клинична информация, докато се движи през и извън предприятието.

Знаем, че приемането на технологии е във възход в здравеопазването. Решенията за управление на здравната информация са бързо интегриране на фрагментираните бизнес процеси и увеличаване на видимостта на данните, подпомагане на търговските партньори бързо да се съобразят с новите мандати, да се адаптират към новите финансови модели и модели за грижи и да намалят разходите.

Почти всички здравни планове и големи здравни системи са въвели някаква форма на информация за пациентите, електронни медицински досиета. Макар че тези промени са от ключово значение за придвижване към административно опростяване, те не са единственият отговор. Как се споделят данните между обектите трябва да се управлява от набор на стандартите, правила и регламенти, които гарантират, че подаването на искове е лесно и просто. Правилата за работа са обща форма на тези стандарти. Те са необходими за електронно управление на решенията, отговорите и обработка на плащанията на медицински искове и може да служи като „споразумение за ниво на обслужване“, което определя стандартите и регулира как платците и доставчиците трябва да комуникират, за да постигнат административно опростяване.

По-големите болнични здравни системи и здравни планове, както и по-малките практики на доставчиците, използват CORE сертификацията, за да спазват оперативните правила. Тази важна част от реформите ще бъде предоставянето на реални резултати от административната страна на здравеопазването, която се превежда в администрацията, което ще доведе до по-добър опит в грижата за пациентите и лицата, които се грижат за тях.

CORE е автор на правила за работа и е издал насоки за всяка фаза на съответствие.

Докато много платци използват локалния ИТ персонал, за да постигнат сертифициране на правилата за работа чрез CORE, много доставчици все по-често си партнират с доставчици, сертифицирани от CORE, за да използват своите настоящи EMR системи за по-добър обмен на данни със здравни планове. И двата вида инвестиции – ИТ персонал и партньорства на доставчиците – ще гарантират, че доставчиците и здравните структури могат по-добре да обменят информация за претенции и плащания извън стените на организацията. Не е тайна, че извършването на бизнес по електронен път и елиминирането на воденето на записи на хартиен носител ще спести на индустрията огромна сума пари, но също така ще намали телефонните обаждания, човешките часове, ръчния труд, човешките грешки и най-вече измамите и злоупотребите – костващи разходи за здравеопазването. Има надежда. Нашата здравна икономика може да се превърне в гладка, ефикасна и отговорна система, която плаща за услуги по начин, който по-добре съответства на нашата високотехнологична работна сила днес. Административното опростяване в крайна сметка ще подобри неприкосновеността на личния живот и сигурността на пациентите, ще улесни лекарите при споделянето на информация за пациентите и най-вече ще намали и опрости документацията за пациентите, лекари и здравни застрахователи в цялата система за предоставяне на здравни грижи.

*Всички неща са обект на авторско право и не е препоръчително да се крадат от политически партии.