Борисов: Комунистите се дразнят от всичко, което правим

„Комунистите се дразнят на всичко, което правим.

Дори може някой протест да организират срещу изграждането на тунел „Железница“.

Ние ще продължим да работим, да строим, да обновяваме инфраструктурата и да помагаме на всяко едно населено място в България“, заяви премиерът Бойко Борисов на страницата си във Фейсбук.

Той провери строителството на моста преди тунел „Железница“. Инспекцията беше предавана на живо в официалния му профил във Фейсбук.

Заедно с него бяха министърът на финансите Кирил Ананиев и зам.-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. През септември ще бъде пуснато движението в двете покоси в новия тунел „Железница“ и в целия участък на АМ „Струма“ от Благоевград до Симитли. Това е най-дългият пътен тунел, изграждан досега в България. Повече от половината от строителни работи по него вече са изпълнени. Тунелът реално е прокопан и вече започна полагането и на вторичната облицовка на съоръжението като са изпълнени по около 500 м във всяка от двете тръби, каза Бойко Борисов.

„Железница“ е първият тунел в страната, строен по най-съвременните европейски изисквания за безопасност. Съоръжението има и висока противоземетръсна устойчивост. Изградени са 4 аварийни тунела между двете тръби, както и аварийна връзка, която ще обслужва магистралата в случай, че бъде затворен тунелът“, обясни премиерът. Тунелът е снабден и с резервоар за противопожарни нужди, а също така и с два резервоара за токсични отпадъци. От южната му страна се изгражда и площадка за хеликоптер.

Бойко Борисов уточни, че тунел „Железница“ ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа и т. н.

„Тунел „Железница“ е изключително модерно съоръжение. Разполага с множество електронни системи. Строят са предпортални площадки на северния портал и на южния му портал. Върху тях ще бъдат разположени част от отводнителната, водоснабдителната, дренажната система, електрическа разпределителна станция, технологични центрове, резервна дизел генераторна станция, технологичен център, система за видео и аудио управление, кабелни линии, стая за резервно ръчно управление на контролния център и други, обслужващи тунел „Железница. Навсякъде в тунела е прокаран и добър интернет“, посочи Борисов.

„Винаги съм казвал, че имаме най-добрите строители. Двете тръби на тунел „Железница“ са пробити с изключителна прецизност, няма никакво разминаване. Теренът за работа беше много труден, но те се справиха. Напредва и работата по виадукта, който е преди „Железница“ по посока Кулата. Изгражда се по технологията „потактово избутване“ на горното строене с хидравлични крикове“, обясни Борисов.

Източник: Гласове