Борисов омайва Фолксваген: България е по-добра за инвестиране в сравнение с всяка друга държава в региона

Премиерът Бойко Борисов коментира пред австрийско издание, че България продължава да се бори за голямата инвестиция на „Фолксваген“ на Балканите.

Страната ни може да предостави редица конкурентни предимства въпреки ограниченията на европейското законодателство, което забранява държавния протекционизъм за частните компании, смята българския премиер.

Очаква се в новия проект инвеститорът да вложи един милиард и 300 млн. евро, да отвори 5000 работни места и да произвежда няколко от марките на „Фолксваген“.

Другият претендент в борбата за завода – Турция, в случая печели от това, че не е задължена да се съобразява с политиката на Европейския съюз, но това в никакъв случай не ограничава шансовете на България, каза пред БНР Иван Михайлов – президент на автомобилния клъстер у нас.

На финалната права на състезанието за огромната инвестиция в голям автомобилен завод на „Фолксваген“ на Балканите, страната ни стои повече от сериозно, а шансовете да бъде предпочетена пред Турция са напълно реални.

Защото България покрива изцяло изискванията на инвеститора и предлага стабилна икономическа среда, конкурентна данъчна система и доказано желание да насърчава развитието на силна национална индустрия, в частност – автомобилостроенето.

Затова още преди месеци министърът на икономиката Емил Караниколов с нескрито национално самочувствие обяви: „Тази линия на защитата на националния интерес в борбата за завода на „Фолксваген“ беше продължена и от премиера Бойко Борисов, който твърди пред австрийското издание „Хан-делс-блат“, че „България е по-добра от гледна точка на инвестиционния риск в сравнение с всяка друга държава в региона.

Премиерът изброява действащия „плосък данък“ от 10% за бизнеса и работещите, „Данъкът върху дивидента, който при този вид инвестиции е нулев в страната“, насърчаващото бизнеса законодателство и държавната подкрепа, комбинирани с добри транспортни връзки и ниски разходи за работни заплати.

България си е поставила за цел по-нататъшното разширяване на автомобилната индустрия. Според данни на правителството, в сектора работят 250 компании, с 65 000 служители, които произвеждат части за 90% от автомобилите, които се движат в Европа. Продукцията генерира 10% от Брутния вътрешен продукт на страната, а оборотът за миналата година се изчислява на повече от 5 милиарда евро и половина.

Източник: Епицентър.БГ