Financial Times: Доверието в медиите е достигнало най-ниските стойности за всички времена

Общественото доверие в традиционните медии е достигнало най-ниските нива досега, като хората все повече предпочитат да вярват на приятелите и алтернативните медии по интернет като източник на новини и истини, показва изследване, което ще бъде представено на Световния икономически форум в Давос тази седмица, пише „Файненшъл Таймс“ (Financial Times), цитиран от „Фокус“.

Бързото развитие на технологиите подхранва опасен популизъм и национализъм, е на мнение Ричард Еделман. Той е изпълнителен директор на най-голямата в света по доходи консултантска фирма за обществени отношения, която публикува годишния „Еделман Тръст Барометър“.

В публикуваното изследване, което обхваща 28 държави се посочва, че участниците са били категоризирани, като невярващи в правителствата, бизнеса, медиите и НПО-тата.

В наскоро направен доклад се посочва, че все повече американски граждани предпочитат да научават новините от интернет, отколкото от телевизорите си. Наблюдава се спад сред традиционната американска телевизионна аудитория. За сметка на това се отчита голям ръст на посещаемост сред алтернативните медии.