Партиите плащат по 1200 лева заплата за политически трол и по 5000 лева за известен инфлуенсър

Политическият трол е професия и то не зле платена.

Известни инфлуенсъри също участват в политическата интрига за изборите, а някои от тях дори изненадващо влязоха в листи на партии без някога да са давали знак, че възгледите им съвпадат.

Да манипулираш хората и да изкривяваш реалността чрез коментари в мрежата или просто да си рекламно лице на дадена партия се превърна във важна и добре платена задача.

Партиите не пестят средствата си за тази дейност.

1200 лв. за двадесетина поста на ден в социалните мрежи – такава е минималната заплата за политически трол в условията на предизборна кампания този месец.

Оказва се, че много от политическите партии съзнателно прибягват до използването на подобни услуги онлайн, пише „24 часа“.

Официално кампаниите им минават през традиционни и нови медии, с които партиите сключват договори и всички те по закон са публични. Неофициално обаче търсят и онези „сиви“ източници на информация и мнения, които също имат способността да влияят на решения и избори.

Политическите сили избягват сами да купуват тролове, затова предпочитат да го правят през агенции. Цената е между 40 и 60 лв. на ден, като често има и допълнително възнаграждение за лидерите на групи, както и за авторите на посланията, известни повече като „опорки“, разказват специалисти.

В битката за вота често се включват и инфлуенсъри – известни личности, които са лидери на мнение по определени теми. Те могат да бъдат и експерти – лекари, инженери, когато темата е конкретна. При тях обаче заплащането е съвсем различно.

Известните получават най-малко по 5000 лв. месечно, за да рекламират нещо конкретно, докато експертите, които обикновено не са популярни, вземат 1500-2000 лв.

Продължение в https://www.24chasa.bg/novini/article/9584768