Протестите на хората са напълно справедливи, понеже правителството и бизнесът – официализираните мафии се самозабравиха

ПРОТЕСТИТЕ ДНЕС

*** Как лъжат политици и застрахователи, има ли таен мотор на протестите, самосваля ли се и ГЕРБ за пореден път от властта и какви политически цели се тъкмят на фона на протестиращите граждани

Протестите на хората са напълно справедливи, понеже правителството и бизнесът – официализираните мафии се самозабравиха.

Една проста сметка на броя и вида на автомобилите у нас – от леки коли до камиони и т.н. и гражданската отговорност за тях сумира огромни суми, за които хората дори не подозират, а държавните органи плътно си затварят очите и ни лъжат, че ей на, без увеличение на гражданската отговорност щяло да има фалити. .

МАЛКО ИКОНОМИКА И ФИНАНСИ

Но дори и официалната статистика посочва за 2017 г. сумата от 1 милиард и 752 милиона лева приходи (10.3% ръст спрямо предишната година) за застрахователите.
От тях те са отчели приходи от 653 милиона лева за „Гражданска отговорност” и 566 млн. за „Автокаско”.

Сега да посмятаме според данните, които събрах!
Към 2 август тази година у нас са регистрирани и са събрани застраховки и данъци на:
– 191 873 мотоциклети;
– 2 786 441 леки автомобили;
– 369 844 камиона;
– 20 985 автобуса
– 50 323 влекача (ТИР)
– 32 264 специални автомобили (пожарни, бетоновози и т.н.),
И т.н.

Общо статистиката води 3 637 508 различни видове МПС. Само ще отбележа, че гражданската отговорност ва ТИР-ове, автобуси, камиони и т.н няма нищо общо със сумите по тази за леки автомобили и е с пъти и пъти, и пъти по-висока. Например за ТИР-овете е в немалко хиляди левове.

И ШАШМИТЕ В ТАЗИ ИКОНОМИКА

Още на първо четене се вижда, че застрахователите не са отчели и са скрити като приходи едни над 100 млн. само от „Гражданска отговорност”.
С прякото съдействие и помощ на държавните власти! .

Апропо, ако се върнем към 2016 година, ще видим, че отчетените моторни превозни средства не са 3.6 млн., а далеч повече – 4 130 950. Т.е. броят се е стопил с половин млн. броя (!) при условие, че всяка година се новорегистрират повече от 100 000 превозни средства.

Как е станало ли?
Само за 6 месеца през мин. година (2017) от статистиката са задраскани 499 135 леки автомобили и още 134 840 бр. автобуси, ТИР-ове, камиони и др. Така задрасканите (отрегистрирани) са достигнали, повтарям, само за шест месеца общо 633 975 бр.превозни средства!
Вярвате ли го?

Вторият трик е да се спестят на обществеността истинските данни за приходите, което се извършва чрез дейността на застрахователните брокери.
Към тях се изнася значима част от действителните постъпления. Редица застрахователните компании заради това са се обзавели с по 7-8, че и повече застрахователни брокери, които обаче на книга нямат нищо общо с тях.

Например за мин. година от отчетите на 369 брокерски фирми (от общо 408) се вижда приход от сумата 1 милиард 232 милиона 847 хиляди и 788 лева. Основната част са по посредничеството за застраховките на различни видове МПС.

Какво стои срещу този 1.2 милиард, за който медии, експерти, власт и застрахователи мълчат и онзи 1.7, посочен в началото на поста.

Стоят изплатени обезщетения по гражданска отговорност и автокаско. Да ги видим дори по официални данни. (данни има до края на септември мин. г. )
Приходи от 498 816 945 лв. по “Гражданска отговорност”, от които платени за обезщетения 309 413 852 лв.****Четвърт милиард + четвърт милиард =
половин милиард лева не са фалит! *****
В застрахователните компании са останали 189 403 093 лв.
Така за деветте месеца те са си получили чисто (без укритото) близо 200 млн. лева от „Гражданска отговорност”, а за годината – четвърт милиард лева. Но реват, че са на червено и нямат пари.
Апропо, по автокаското също са на далавера – приходи от 413 550 311 лв. и изплатени обезщетения от 223 049 210 лв. В плюс са с почти 200 млн. лв. за тези девет месеца и четвърт милиард за годината.
Тези суми на застрахователните компании са посочени без сумите на застрахователните брокери, понеже там такива данни няма и с никакъв фенер не може да ги намерите. . .

Има и още две уловки.
У нас застрахователните обезщетения умишлено се изплащат с немалко закъснение.
Защо? Заради двойното отчитане!
За да могат да се отчетат произшествията един път като настъпили и платени в дадено тримесечие и втори път същите суми като вече действително платени нв следващото тримесечие.

Втората уловка!
Никой – нито статистика, нито разни отговорни фактори, нито съдът не сочи стойността на регресивните искове на застрахователите към виновните за произшествията и получените по тях суми. По оценки се възстановяват за застрахователите около 50% от платените от тях суми за обезщетения.

За цените на бензина и дизела много пъти съм писал от години насам и изнасял данни. Няма да се повтарям.
Но още един път ще повторя основният извод – ако се отчете ставката на държавния акциз и данъците, горивата у нас са наистина от най-, ама най-скъпите в Европа. (става дума за чиста цена без начислени върху нея държавни данъци и акциз)

Родната руска рафинерия продава нагоривата цени, значително по-високи от тези на рафинериите в Европа. А евтиният внос е затруднен за мераклиите, понеже акцизните складове за тези стоки са в ръцете на свързани с Нефтохима и Валентин Златев лица, както неведнъж съм посочвал.

ЛОШОТО В ПРОТЕСТИТЕ

Лошото е, че повечето протести у нас са битови – за едни или други цени на едни или други стоки, за път или градинка, за не знам какво си. Основната причина обаче за драмата с бита ни е корупцията на властите и мафиотизацията на политическия живот у нас.
И докато проблемът с тях не се реши, никога няма да се решат и другите проблеми. Напротив – ще се умножават, както става сега.

ПОЛИТИКАТА ЗАД ПРОТЕСТИТЕ

За мен е безспорно, че организирането на протестите си има незрим политически мотор. Най-малкото възниква въпросът защо стават сега, а не например преди месец, два, половин година и т.н.
И вторият въпрос възниква – защо протестът пак е битов, а не системен? – Срещу корумпирането и мафиотизирането, което засяга всички области на живота у нас и всички партии без изключение?

Този мотор на сегашните протести е в редица опозиционни партии и организации, вкл. и БСП. Вероятно и в Кремъл потриват доволно ръце.

********* Пародоксът е, че сред моторът на протестите съвсем тайно и секретно е и самият ГЕРБ. ***********

Мотивът е много прост.
Правителството и Борисов имат да изпълняват ангажименти към партньорите ни на Запад. Протестите и клатеното на властта им дават оправданието да ги протакат или да не ги изпълнят въобще: виждате какво става, ще паднем от власт и ще стане още по-лошо!

Най-сетне и ГЕРБ, и БСП, и ДПС вече си мечтаят не за скритата им, тайна, а за явна, официализирана коалиция. В такива коалиция всеки ще си мие ръцете с другия – БСП пред Москва с партньорите й, които й пречат да изпълни поетите ангажименти, ГЕРБ пред Запада с БСП, която му пречи да изпълни ангажиментите и да почисти политиката и страната, ДПС в зависимост от ситуацията и нуждите ще даде рамо на едните, ту на другите, а всички вкупом ще плашат ЕС и НАТО с цялостна дестабилизация, ако тяхното управление се провали, понеже, ето виждате, няма друга алтернатива.

Както съм отбелязъл, разказвайки навремето за плана на висшата руска разведка Решетников, такава явна, официализирана коалиция е потенциална стратегическа цел на Кремъл.
В крайна сметка тя ще обслужи прекрасно дългосрочните му цели: да изнудва ЕС и НАТО с дестабилизация на Южния им фланг, да прокара под заплахата от това поредните атомни и енергийни афери, да остане България техен троянски кон в западната крепост и да продължат западните субсидии, от които намазват немалко и руските олигарси, действащи открито или скрито у нас.

Ако протестът по-нататък поставя отново само въпроса за горива и застраховки, само за ГЕРБ и Борисов (както навремето беше само за Пеевски и БСП, след като онзи протест беше обязден от кръга Капитал), то за пореден път очакванията ще бъдат попарени.
И след „успеха“ познатата до болка ситуация на българското ежедневие пак ще се възпроизведе.
Не се оставяйте да ви манипулират!!!

Григор Лилов, Фейсбук