Сделката между „Ню имидж“ и Пеевски за bTV или още нещо?

Съдружието между Пеевски и „Ню Имидж България“, което се случи в деня, в който „репортери без граници“ обяви,че страната ни вече е последна и на Балканите по медийна свобода, има няколко измерения.

В медийните среди смятат, че сделката е подготовка за придобиването на телевизията бТВ от бъдещото дружество.

Експерти смятат, че чрез сделката си с американската компания, ръководена в момента от Яриф Лернер на Дейвид , Пеевски цели да „изпере“ имиджа си на медиен издател, което би му дало допълнителен аргумент срещу обвиненията за непрозрачност на медийната му собственост. Самата „Ню Имидж“ пък ще се легитимира като медийна компания.

Около сделката обаче има много неясноти. Няма бизнес логика „Ню Имидж“ да купува дялове в издания, които са на загуба. Това означава да се наливат пари в каца без дъно, което не прави никой бизнесмен, ако няма някаква скрита причина.

Двете компании сключиха в сряда предварителен договор за половината от капитала на „Телеграф Медиа“. Не се посочва цена на сделката, която подлежи на одобрение от Комисията за защита на конкуренцията. Купувачът има опит в киноиндустрията, но не и в медиите и засега не е ясно каква е крайната цел на покупко-продажбата. Предвижда се „Ню Имидж България“ да създаде специално за целта на сделката ново дъщерно дружество, което да придобие дяловото участие.

Източник: Фрог нюз