СКАНДАЛ! БДЖ отказва да ремонтира влакове за 17 милиона лв., пуска поръчка за 137 милиона!

Частният жп завод „Експрес Сервиз“ е предложил на БДЖ да извършва поддръжка и ремонт на дизеловите мотриси „Сименс“ в продължение на 5 години срещу 17 милиона лева.

Компанията обаче е отстранена от процедурата с изискване за оборот от 80 милиона лева на година, а търгът е обявен с бюджет от 137 милиона лева.

Това обяви управителят на русенското предприятие Цветелин Колев.

Според него въпреки че в поръчката освен 22-те дизелови мотриси „Дезиро“ са включени и още 22 електрически, то бюджетът на обществената поръчка е оскъпен многократно и напълно нереален. В случай че сметките на „Експрес Сервиз“ са верни за стойността на извършваната дейност, то би трябвало прогнозната стойност да е с около 100 милиона по-ниска от заложеното финансиране от страна на БДЖ, пише ОфНюз.бг.

Днес от частния жп завод и от дъщерното предприятие на БДЖ – „БДЖ Кончар“ обвиниха държавните железници в серия от нагласени обществени поръчки, които облагодетелстват компанията „Жп Тракция“. Това дружество се появи наскоро на пазара, светкавично получи лиценз от Изпълнителна агенция „Железопътна администрация“ и започна да обира масово обществените поръчки на БДЖ без да има персонал и техника. Разрешителното им за работа бе издадено от шефа на ИАЖА Веселин Василев, който е бивш колега на собственика на „Жп Тракция“ в жп фирма на бизнесмена Васил Божков.

И от „Еспрес Сервиз“, и от „БДЖ Кончар“ са категорични, че откритата процедура за ремонт на 9 локомотива за тригодишен период, за която OFFNews публикува свое разследване, е написана специално за „Жп Тракция“, тъй като в тръжната документация са вкарани цял куп дискриминационни условия.

„Поръчката е абсурдна. От една страна „БДЖ-Пътнически превози“ е възложител, но също така е записано, че държавната компания ще извърши сама повече от 80 процента от дейността по ремонтите. За изпълнителя остава само да пише фактури и да ги праща на БДЖ“, каза Цветелин Колев.

Според него „Експрес Сервиз“ автоматично отпада от възможността да подаде оферта за сладката поръчка с бюджет от над 4 милиона лева без ДДС, тъй като според конкурсната документация локомотивите трябва да се предават в Локомотивно депо София, а изпълнителят се задължава да извършва технически прегледи в рамките на 8 работни часа.

Източник: Bnews.bg