Защо БНР, която се издържа от данъкоплатците, се използва от партиите във властта?

Публикуваме отворено писмо на Велизар Енчев изпратено до медиите.

Пълен текст:

ДО
ГЕНЕРАЛНИЯ ДИРЕКТОР
НА БЪЛГАРСКОТО НАЦИОНАЛНО РАДИО
Г-Н АЛЕКСАНДЪР ВЕЛЕВ

УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН ВЕЛЕВ,
Обръщам се към Вас, защото не мога да приема, че институцията БНР, която е обществена по статут и се издържа от данъкоплатците, ще бъде използвана от политически партии, които са във властта. Това противоречи на статута на националното радио и на общоприети морални норми, вкл. и на политическия морал.
В случая имам предвид служителите на БНР Рад Каменски и Григори Недялков, които работят и в телевизия „България 24“. В последно време те не само четат телевизионните новини, но и водят политически предавания, като при това си позволяват да дават оценки и обидни квалификации на опозиционните партии в парламента. Преди седмица г-н Недялков водеше предаване, в което критикуваше опозицията в Народното събрание и иронизираше нейни лидери.

Това е недопустимо поведение за служител на общественото БНР. През деня Рад Каменски и Григори Недялков са обективни в ефира на националното радио, като гласове на централните новини, а вечер са адвокати на властта и критици на опозицията в партийна телевизия.

Въпросната телевизия изцяло следва линията на управляващата партия ВМРО, чийто председател Красимир Каракачанов е силов вицепремиер и военен министър.
От юридическа гледна точка тази телевизия не е собственост на ВМРО. Но излъчването й от централата на ВМРО на „Пиротска“ 5 и най-вече тематиката на предаванията, както и насоката на нейните информационни емисии говорят само за едно – телевизия „България 24“ е рупор на ВМРО!

Този очеваден извод се потвърждава и в публикации на медийния експерт проф. Нели Огнянова, чиято професионална експертиза едва ли може да се постави под съмнение.
Повече от ясно е: ВМРО използва гласовете на националното радио в собствената си телевизия, за да внушава доверие у зрителите на „България 24“ и така да увеличава политическото си влияние!

Достатъчно е да видите сайта на тази телевизия днес, 7 ноември 2018 година, за да се убедите в правотата на моите думи: От десет водещи новини на сайта на „България 24“ пет са посветени на ВМРО, на Красимир Каракачанов, евродепутата на ВМРО Ангел Джамбазки и общинския съветник на ВМРО Карлос Контрера…

Особено показателно е как тази телевизия отразява и коментира арестите в Държавната агенция за българите в чужбина, като в кампанията за оневиняване на виновните за „паспортната афера“ се включват и двамата водещи на БНР – и като гласове на телевизионните новини, и като лица на предавания.

Рад Каменски и Григори Недялков не могат да отдават на концесия гласовете си на партийната телевизия „България 24“ и така да обслужват управляващите, а в същото време да са щатни служители на Българското национално радио и да четат новините на БНР.

Смятам, че описаната ситуация е недопустима и се налага Вашата намеса като генерален директор на БНР. Надявам се, че този въпрос ще се реши от Вас и няма да се налага сезирането на Съвета за електронни медии и европейски медийни институции.

Велизар Енчев

7 ноември 2018 г.